26 de febrer del 2023

chatGPT : qué és i què pot fer ?

Segurament haureu sentit a parlar de chatGPT, una AI (intel·ligència artificial) que es pot utilitzar lliurament. He tingut ocasió de provar-la i crec que pot ser molt útil com a eina d'ajuda als programadors, però vull que sigui ella mateixa qui es presenti.

Si voleu provar-la, simplement connecteu a https://chat.openai.com/. Si no teniu un compte de Microsoft, el primer cop caldrà crear-ne un (jo vaig utilitzar les credencials de GitHub). En tot cas, us demanarà un telèfon per verificar les vostres dades.

Un cop fet, s'arriba a una senzilla pàgina i ja podeu preguntar el que vulgueu :




I dit això, us transcric literalment la conversa que hem tingut:

[Jo]: Hola, entens el català ?

[chatGPT]: Sí, entenc català. Com puc ajudar-te?

No ho tinc molt clar. Qué pots fer ?

Com a assistent virtual, puc ajudar-te en diverses coses, com ara:

  • Respondre a preguntes i proporcionar informació sobre diferents temes. 
  • Oferir-te suggeriments i consells sobre diversos assumptes. 
  • Realitzar tasques com ara programar reunions, establir recordatoris i enviar correus electrònics.
  • Fer càlculs i conversió d'unitats, com ara convertir monedes o mesures. 
  • Realitzar traduccions a diferents idiomes, entre ells català. 
Fes-me saber en què puc ajudar-te específicament i intentaré ajudar-te de la millor manera possible.

Pots escriure una presentació sobre tu, d'unes 200 paraules que pugui utilitzar en un blog ?

Sí, és clar que sí. Aquí tens una presentació de 200 paraules sobre mi:

Sóc ChatGPT, un assistent virtual creat per OpenAI. Em considero una eina útil per a totes aquelles persones que necessiten ajuda en diferents àmbits. Amb mi pots conversar en diversos idiomes, com ara català, espanyol, anglès, francès, entre altres.

La meva funció principal és respondre a preguntes i proporcionar informació sobre diferents temes. Em baso en una extensa base de dades per oferir respostes precisos i actualitzades. També puc fer càlculs i conversió d'unitats, com ara convertir monedes o mesures.

A més, em considero un assistent personal virtual que pot realitzar tasques com programar reunions, establir recordatoris i enviar correus electrònics. Em preocupo per la privacitat dels meus usuaris, i les converses amb mi es mantenen segures i confidencials.

En resum, sóc una eina útil i versàtil que pot ajudar-te en molts aspectes de la teva vida quotidiana. Si tens alguna pregunta o necessites ajuda en alguna cosa, no dubtis a preguntar-me. Estic aquí per ajudar-te.

Gràcies ! Com puc descarregar aquesta conversa per inserir-la en el bloc ?

Pots copiar la conversa i enganxar-la en el teu blog. També pots fer servir una captura de pantalla de la conversa i afegir-la al teu bloc com una imatge. Si vols descarregar la conversa com a document, depèn del programa que estiguis utilitzant per al bloc, però normalment pots seleccionar tota la conversa, copiar-la i enganxar-la en un document de text o processador de textos com Microsoft Word o Google Docs i desar-lo en el teu ordinador.



Ho hem deixat aquí, que per una primera impressió ja serveix. Tot i que segurament en tornaré a parlar en el futur.

Si teniu curiositat, no deixeu de provar-la i comenteu-me què us ha semblat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada