9 de juliol del 2013

Gargoyle en un TP-Link WDR3600

Aprofitant el meu pas a la fibra òptica vaig decidir canviar el meu antic encaminador (router) TP-Link TL-WR1043ND. A l'època ja em vaig quedar amb ganes d'agafar-ne un de doble banda, i ara he tingut l'excusa perfecte.


Us resumeixo els motius de la tria:
  • Suporta el firmware de codi obert Openwrt i el seu derivat Gargoyle.
  • Preu ajustat (menys de 56€ des d'Amazon, més transport).
  • 4 ports Gigabit.
  • Wireless N, 600Mbps, doble banda (2.4Ghz i 5GHz).
  • Estèticament agradable.
  • Dos Ports USB.
Per 70€ hi ha un model superior, el WDR4300, que bàsicament porta el mateix maquinari, però arriba fins a 750Mbps (amb tres antenes). També es pot considerar el WDR4900, amb millor processador, però ja amb un preu de més de 80€.

Bàsicament, m'interessava la doble banda (el WR1043ND només suporta 2.4Ghz, la banda més "ocupada"), els 128MB de memòria (enlloc dels 32MB del wr1043ND) i un processador millor (560Mhz enlloc de 400MHz del germà petit).

En resum, crec que és una bona opció a un preu raonable.

Ràpidament hi he instal·lat el Gargoyle (un derivat del Openwrt) seguint les passes que ja vaig indicar en l'article dedicat al WR1043ND, pel que no les repetiré aquí. Si teniu cap dubte, pregunteu i miraré de donar-vos un cop de mà.

En fi, ja aniré explicant com va !


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada