17 de febrer del 2011

Videos HD en Atom N270 (i similars)

Si teniu on PC basat en un Atom N270 (o similar) sabreu que la potència gràfica no és el seu fort. En concret, no podreu gaudir dels videos en alta definició, per exemple, de youtube.

Però això pot canviar! Des de l'any passat tenim l'opció d'afegir una tarja que permet l'acceleració de video per maquinari. En concret, jo he provat la Broadcom BCM70015 que accelera els formats més utilitzats (H.264/AVC, MPEG-2, VC-1, WMV9, MPEG-4, DivX®, Xvid i AVS).

La targeta està en format mini PCI-express. Jo la vaig trobar a ebay per uns 45€, i la vaig rebre en menys d'una setmana. Vaig tenir sort i no me la varen parar a duanes, sinó, el preu pot pujar uns 30€ més, entre impostos i comissions vàries (que això donaria per un altre article).


Normalment caldrà instal·lar la tarja substituïnt la Wifi que porta l'ordinador. En el meu cas, el tinc connectat per cable i ja m'estava bé. Si la necessiteu, però, us caldrà utilitzar un USB extern per mantenir el wifi (no són gaire cars, des de 20€).

La instal·lació de la tarja és relativament senzilla. El més complicat és desmuntar i muntar l'ordinador. El meu és un Asus Eeebox (B202), que tinc penjat darrera de la pantalla. No ocupa gens, i no fa gens de soroll.

Procedim. El primer és treure el disc dur. A la foto es pot veure com ja he tret la tapa de protecció. Només cal estirar del disc i ja el tenim fora. D'aquesta vaig canviar l'original de 80Gb per un de més capacitat. Ha de ser SATA de 2,5".


Tot seguit, cal treure la carcassa de plàstic. Això és delicat. Heu de trobar els punts on s'enganxa per evitar trencar-los. Un cop fet, podem treure també la tapa metàl·lica per accedir als bloc de memòria, tal com es veu a la foto. Aquest model ve d'origen amb dos de 512M. Per tant, per ampliar-lo a 2GB, cal substituir els dos mòduls vells pels nous de 1GB. La placa base no suporta més de 2GB, així que serà el màxim que podrem tenir.


A continuació traiem els cargols que aguanten la xapa metàl·lica per accedir a la placa base. A la foto podem veure com destaca, sobre els blocs de memòria, el ventilador pel processador. A l'esquerra d'aquest hi ha la targeta wifi (en negre), i a sota podeu observar el connector SATA on hi havia el disc dur.


Desconnectem primer el cable de l'antena, traiem la targeta wifi i hi posem la nova BCM70015. A la foto podeu veure com ja està col·locada. Per evitar problemes amb el cable de l'antena, l'he enganxat amb cinta per assegurar-me que no es mourà i no farà contactes falsos per la placa.


Ara només queda fer el procés invers per muntar l'ordinador, instal·lar els controladors, la darrera versió dels Flash i ja podrem gaudir de vídeos en alta definició. I sense haver de canviar d'ordinador!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada