11 de juny del 2013

Dropbox: Excloure carpetes .svn del Subversion

Ja fa temps que vaig parlar del Dropbox. Per cert, que si algú s'hi vol apuntar i utilitza aquest enllaç, els dos tindrem 500MB extres ;-)

Jo l'utilitzo per sincronitzar entre diferents PCs algunes aplicacions que també tinc al Subversion. Per què no ho faig directament amb el Subversion? L'ordinador remot no sempre té accés al servidor i, a més, m'agrada que el Dropbox faci la sincronització de forma immediata, sense haver d'esperar un update manual.

El cas és que es sincronitzen també les carpetes ocultes .svn, que contenen els fitxers de control del Subversion, i que poden ocupar una bona colla de MB. Però si les traiem del Dropbox amb l'eina gràfica, o si les esborrem directament, el Subversion deixa de funcionar (lògicament).

La solució és una mica enrevessada, ja us ho dic ara. L'explicació bàsica la podem trobar en l'ajuda del propi Dropbox sobre com escollir les carpetes a sincronitzar en Linux.

En primer lloc, em de baixar un script python per executar comandes Dropbox des de línia de comandes, i el fem executable:



Tot seguit, eliminem la carpeta .svn amb la utilitat que acabem de descarregar:
$ dropbox.py exclude add .svn

Ara ja no es sincronitzarà més, però el Dropbox ens l'ha esborrat i ja no funcionaria el Subversion. El que hem de fer és tornar a fer un Checkout del directori arrel del projecte. La carpeta .svn es tornarà a crear, però marcada com a carpeta ignorada i el Dropbox continuarà sense sincronitzar-la.

No és un procediment gaire intuïtiu, però funciona !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada