21 de novembre del 2012

Presentacions amb LaTeX Beamer

En el màster de la EOI que us comentava fa uns dies, a més del vídeo, ens tocava fer també una presentació clàssica.

Tot i que podia haver optar pel LibreOffice Impress, ja fa temps que vaig decidir que preferia utilitzar el LaTeX i, concretament, la classe Beamer. A mi, el que més m'agrada és que et permet concentrar-te en el que vols dir, i no en anar movent les coses un xic més cap aquí o un xic més cap allà.

Si voleu, podeu veure la presentació final que vaig fer, que anava sobre el hardware lliure:



En Beamer és molt senzill canviar de tema: barra de navegació, colors, tipus de lletra, etc... N'hi ha una bona colla de predefinits per escollir. Si us en voleu fer una idea, podeu anar a la pàgina de Ian Blanes, de la UAB, que manté una matriu de temes i colors disponibles per Beamer:


Si ja domineu mínimament el LaTeX, utilitzar Beamer és ben senzill. Pràcticament només cal incloure la classe Beamer. I els resultats, ja veieu, no estan gens malament.

Si us hi animeu, ja em comentareu el què. I si necessiteu un cop de mà  per començar, aquí em teniu pel que necessiteu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada